duminică, 1 noiembrie 2009

Prăjitura ”Noapte de iarnă”

Ok. A mea prajitura e o noapte de iarna, dar fara zapada :D Un grilaj (sau niste fulguleti) trasat cu poche-ul, cu frisca, ii confera prajiturii o cu totul alta fata; eu am renuntat la frisca, dar mi-a placut mult chiar si asa.
Iata rezultatul:




Pentru realizarea ei avem nevoie de urmatoarele ingrediente
Blat: 6 oua, 12 linguri zahar, 6 linguri faina, 3 linguri cacao, 1 praf de copt, un praf de sare.
Crema: 1 pachet margarina/unt, 6 linguri zahar pudra, 3 pliculete de ness, 100 g stafide, o esenta de rom.
Sirop: 300 ml apa, 3-4 linguri zahar, 1 pliculet de ness, romul ramas de la stafide.
Glazura: 50 g ciocolata, 3-4 linguri apa, putin ulei.

Cum am procedat:
Mai intai am separat ouale. Am batut spuma cele 6 albusuri cu 12 linguri zahar, am adaugat pe rand galbenusurile, 3 linguri de cacao, un praf sare si 6 linguri de faina, cernuta, cu praful de copt (se amesteca usor, de jos in sus, sa nu se lase bezeaua); am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si am introdus tava in cuptor (se scoate cand blatul trece testul scobitorii).
Pentru crema am frecat un pachet de margarina sau unt (eu zic ca merge mai putin de un pachet) cu 6 linguri zahar pudra (neaparat), 3 pliculete ness si 100 g stafide pe care le-am tinut 10 minute in esenta de rom (o sticluta).
Blatul l-am taiat in doua, l-am insiropat cu 300 ml apa in care am fiert 3 linguri zahar, 1 plic de ness si romul ramas de la stafide, l-am umplut cu crema si l-am glazurat (se topeste ciocolata impreuna cu apa si uleiul). Din lipsa de timp eu am apelat la glazura cu gust de ciocolata de la Dr.Oetker.

Sunt mare fan al cremei de vanilie, drept pentru care, la crema cu stafide am adaugat cateva linguri de crema de vanilie (facuta din jumatate de litru de lapte), avand grija ca aceasta din urma sa fie rece, sa nu se taie margarina (untul).

In concluzie, prajiturica nu e tare greu de facut, s-a nimerit sa fie pe gustul nostru asa ca am facut-o de mai multe ori.

2 comentarii: