luni, 16 noiembrie 2009

Tarta Tatin

O stiti. Eu am dat peste ea pe diverse bloguri culinare sau site-uri de specialitate. Recent i-am (re)citit povestea pe blogul Laurei Laurentiu, asta dupa ce mi-a fost readusa in memorie de emisiunile culinare de pe Euforia, dar si de "Ready, steady, cook!", emisiune pe care eu o urmaresc cu mare drag. Tarta Laurei arata asa de ispititoare, incat, m-am decis s-o fac si eu, sa-mi treaca pofta. Zis si facut.



Am folosit 10 mere potrivite; de fapt am decojit merele, le-am injumatatit (evident cateva nu mi-au iesit chiar jumatati, cutitul meu e mai buclucas din fire, deci pot spune ca am feliat fructele :P), si le-am asezat pe fundul formei de tarta (ca sa aflu necesarul de fructe), in cercuri concentrice, ma rog, la un moment dat am potrivit feliile de mere, am umplut golurile ramase, astfel incat sa acopar toata suprafata; am avut nevoie pentru acest lucru de 10 mere.
Pe langa mere am folosit 100 g unt, 150 g zahar, scortisoara, esenta de vanilie, zeama de lamaie si aluat de foietaj din comert (data viitoare as vrea s-o incerc cu aluat facut in casa).
Va las sa studiati putin produsul final, dupa care va invit sa lecturati si modul de preparare, asta in caz ca nu-l stiti inca.



Dupa ce m-am jucat cu merele, cum am spus mai sus, le-am stropit cu zeama de lamaie si m-am mutat la forma de tarta; am pus zaharul in forma, impreuna cu cativa stropi de esenta de vanilie si cu un praf de scortisoara, iar forma am pus-o pe ochiul aragazului.



Cand zaharul a inceput sa se topeasca am adaugat si untul; siropul respectiv l-am lasat la foc domol cam 10 minute, amestecand din cand in cand cu lingura de lemn.



Dupa care am rearanjat feliile de mere pe fundul formei, nu prea mi-au iesit acele cercuri concentrice, ma si grabeam, dar daca aveti timp, puteti incerca acest mod de aranjare, pentru o prezentare mai frumoasa. Am lasat merele sa fiarba in sirop cateva minute, vreo 10, cred...



... dupa care, le-am intors cu grija pe cealalta parte, sa se caramelizeze complet. Le-am lasat tot vreo 10 minute. M-am mai uitat la ele, sa nu se inmoaie prea tare.





Intre timp am decupat din aluat un cerc cu diametrul cat cel al formei de copt. L-am tinut in frigider pana in momentul in care am avut nevoie de el.



Cu acest cerc am acoperit merele din forma, am apasat un pic pe margini si am introdus forma in cuptorul preincalzit, la 200 grade.



Am lasat-o cam 30 de minute, in acest timp aluatul a crescut si s-a rumenit frumos.



Scotand forma din cuptor am asezat deasupra farfuria de servit si tinand cu mainile si forma si farfuria am intors totul cu josul in sus. Am lasat forma peste tarta sa se scurga bine tot siropul; cred ca data viitoare voi pune mai mult zahar.
Eu nu am asteptat deloc, am intors forma asa, fierbinte. O puteti lasa asa cum este pana in momentul servirii, si atunci s-o intoarceti, daca va place aluatul mai crocant.
Iata si alte cateva instantanee...


















P.S. Mai am de invatat, am vrut sa adaug niste link-uri in postare si nu mi-a iesit... Dar tarta mi-a placut :P

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu