miercuri, 31 martie 2010

Ouă roşii



In Joia Mare vopsim oua. Soacra mea le fierbe cu coji de ceapa, ies tare frumoase si nici nu muncesti asa mult... dar, noi nu le lasam simple...
Eu leg ouale in ciorap, cu diverse frunzulite (pe cateva formez o cruce din frunze de narcisa; acestea vor fi asezate in cosul care urmeaza a fi sfintit, la biserica, in noaptea Invierii).
Iata cum procedam. Soacra mea pune cojile de ceapa in vasul in care vor fierbe ouale, cu apa care le acopera complet. Si le lasa, vorba ei, la murat, peste noapte.
Pregatim ouale; aici, iar ma ajuta soacra, ea taie ciorapi de matase in bucati potrivite care sa cuprinda un ou; eu asez oul in bucata de ciorap, cu una-doua frunzulite aplicate pe suprafata lui si il leg (nodul incerc sa-l pozitionez in partea opusa frunzulitelor).
Astfel pregatite ouale se introduc in vasul cu foi de ceapa si se fierb.
Dupa ce le scoatem din vas, desprindem usor ciorapul; ouale se ung cu slanina, sau untura, sau chiar un pic de ulei.
Am auzit ca se poate pune si ceva floare de tei peste cojile de ceapa. Nu am incercat.
Fotografia este facuta anul trecut. Sper sa reusesc maine cateva instantanee cu inrosirea oualelor...

Va las si un link, poate va intereseaza: obiceiuri din Joia Mare.

Mult spor la treaba va doresc!!

5 comentarii:

  1. Foarte frumos!!!Exact asa le fac si eu,in afara de faptul ca nu pun cojile la murat.Sunt splendide!!!Nu am stiut de obiceiul asta..sa se duca ouale in noaptea Invierii la biserica.La noi se duce cosarca la sfintit cu toate cele in ziua de Paste!!!Felicitari pentru oua!!!Sa aveti Paste Fericit!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Judy!
    Noi procedam in felul urmator: punem in cos friptura de miel, pasca cu branza (una micuta), cas proaspat, oua rosii (din acelea cu cruce), usturoi verde, un pic de sare, cam ce vom avea pe masa a doua zi.
    Apoi, soacra sta la slujba pana dimineata, cand ia anafura si ne aduce cosul cu bunatatile sfintite. Noi ne spalam cu apa in care am pus un ou rosu din cos, si un banut si apoi mancam. Noi nu stam la slujba, pana dimineata, doar luam Lumina si ne intoarcem acasa.
    A, nu e obligatoriu sa punem cojile de ceapa la murat, ele se pot fierbe un pic inainte de a pune ouale in vas.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoase.

    Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va apere de toate relele stiute si nestiute.

    Sa aveti parte de sanatate si de mult bine.
    Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc! Sarbatori cu bine va doresc si eu!

    RăspundețiȘtergere