luni, 17 ianuarie 2011

Tort de ciocolată

Mai bine zis, tort fin de ciocolata, Gladys, fara blat; asa se numeste reteta, pe care am descoperit-o pe gustos. Am zis ca-i musai s-o incerc si iata ca i-a venit randul.



Pot spune ca sunt o gurmanda, imi place sa mananc de toate, am zeci de preferinte culinare, ma dau in vant dupa dulciuri, etc. Ei, tortul asta m-a dovedit :)) Nu am reusit sa consum decat o feliuta subtire, deoarece e un tort foarte concentrat; urmatoarea, dupa o luuunga pauza :)) Foarte bun la gust, fin, intr-adevar, dar foarte concentrat.

Iata si ingredientele pe care le-am folosit:
- 2 pachete de unt (peste 60% grasime),
- 1 ciocolata amaruie (peste 50% cacao),
- 1 esenta de rom, 1 esenta de vanilie (nu am pus chiar atat),
- 5 oua,
- 11 linguri zahar pudra,
- coaja rasa de la o portocala, amestecata cu 2 linguri zahar tos (eu am pus coaja de portocala, de la borcan, nu am folosit un fruct proaspat),
- 1 canita de cafea facuta la filtru, concentrata,
- 100g cacao (de aia am ramas fara cacao in casa!).
Optional: 1 cana nuci prajite si tocate, 1 cana visine. Eu, fara optional :)




Mai intai am pus de cafea. Doar era dimineata, trebuia sa ma trezesc :))
Am luat o canita de cafea (hai sa fie vreo 100 ml) si am turnat-o peste cacaua amestecata cu 6 linguri de zahar pudra. Eu am pus cca 80 de grame de cacao (tare multa am consumat la prajiturile de Craciun) si 2 lingurite de ness.



Toate astea le-am pus la fiert, cateva clocote, intr-o oala cu fund dublu. Am lasat pana compozitia s-a ingrosat ca o smantana.
Am dat la recit.



Am spumat untul. Separat am batut ouale cu 5 linguri de zahar, esentele si coaja de portocala (si un praf de sare) pana au devenit albicioase si si-au dublat volumul.
Am pus compozitia la bain marie, am adaugat ciocolata faramitata si crema de cacao. Am fiert pana s-a ingrosat, ca o budinca, si am lasat sa se raceasca si acest amestec.



In untul frecat spuma am adaugat lingura cu lingura compozitia de ciocolata...



... si am amestecat lent cu mixerul...



... pana amestecul a devenit spumos.



Optional, puteti adauga nuci, visine...
Am tapetat o cratita de 2 l cu folie, am turnat amestecul in ea si am dat la rece, peste noapte (minim 6 ore!). Am rasturnat pe un platou.
Ornati dupa preferinta.
Am avut ceva emotii, nu stiam cum se va comporta respectivul amestec, pana la urma a iesit totul ok. Si am ramas fara cacao :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu