duminică, 15 decembrie 2013

Tort cu cremă de iaurt şi ness

DSC07133

Se pare ca in ultima vreme postez doar datorita provocarilor :) Cea mai noua dintre ele, care mi-a atras atentia, este cea lansata de Cristina: Provocarea "Virtual Hug". Iata ca ma trezesc si eu, in al doisprezecelea ceas, sa particip la provocare. Cu drag.

Din prima va spun ca m-am tot gandit, cui sa trimit primul gand bun? As fi avut cui, de cand am pasit in blogosfera culinara am avut mai multe bloguri pe care le-am apreciat sincer, si dupa care am si gatit diverse chestii. M-am hotarat in cele din urma sa va prezint un tort delicios, cu crema de iaurt si ness, al carui autoare este Violeta. Violeta poseda un "Caiet cu retete" foarte bine pus la punct, cu retete explicate pas cu pas si cu fotografii sugestive. Am mai incercat de pe blogul ei alte cateva retete si am fost foarte multumita.

Ingrediente:
Pentru blat am folosit: 4 oua, 120 g zahar, 100 g faina, 20 g cacao, un praf de sare.
Crema:
500 ml iaurt,
500 ml frisca lichida,
200 g zahar pudra,
1 lingura ness,
3 plicuri gelatina.

Am mixat ouale impreuna cu zaharul si un praf de sare, timp de 20 de minute; am incorporat faina cernuta cu cacaua, amestecand usor, de jos in sus, cu o lingura de lemn. Am turnat amestecul intr-o forma de tort, detasabila, tapetata cu hartie de copt. Am copt blatul la 180 de grade, cca 35 de minute (sau pana trece testul scobitorii).

Separat am batut frisca lichida, impreuna cu zaharul pudra si cu ness-ul, pana a prins consistenta.
Am hidratat gelatina, cu 50 ml apa rece, timp de 10 minute, dupa care am pus-o la bain marie pana a inceput sa se lichefieze. Am adaugat gelatina dizolata in iaurt si am mixat pentru incorporare. Am mixat mai apoi cele doua compozitii, cea cu frisca si cea cu iaurt.

Am asezat blatul (copt si racit) pe un platou, am pus in jurul lui inelul formei detasabile si am turnat amestecul cu frisca. Dupa ce am nivelat am introdus tortul in frigider, pentru 3-4 ore. Am inlaturat apoi inelul formei detasabile si am decorat cu putina frisca.

Delicios! Multumesc, Vio!!

DSC07128

5 comentarii: